на главную карта сайта написать письмо english version Facebook
Обращение с ОЯТ и РАО. Разработка технологий и оборудования для атомной отрасли. Перевозки ядерных и радиоактивных материалов
Технологии и оборудование для обращения с ОЯТ Расчеты в обоснование безопасности Автоматизированные системы Перевозки радиоактивных материалов Оборудование для загрузки и перевозки ОЯТ Научно-исследовательские работы Стенды инспекции и ремонта ОТВС Опытно-экспериментальное производство

Контакты

 Димитровградский филиал

433507, Ульяновская обл.
Димитровград
пр. Димитрова, д. 4а
Тел.: +7 (84235) 3-98-29 (многоканальный),
4-36-42, 4-36-99, 6-86-91
Факс: +7 (84235) 3-83-28
E-mail: office@sosny.ru
Схема проезда

 Московский офис

Юридический адрес:
117218, Москва
ул. Новочеремушкинская, д. 23, кор. 1

115114, Москва
Дербеневская наб.
стр. 11, офис Б 405
бизнес-центр "Полларс"
Тел.: +7 (495) 913-67-15 (многоканальный)
Факс: +7 (495) 913-67-16
E-mail: info@msk.sosny.ru
Схема проезда

 Электростальский филиал

144009, Московская обл.,
г. Электросталь,
ул. Загонова, д.13
Тел.: +7 (495) 604-42-09
Факс: +7 (49657) 9-21-30
E-mail: elektrostal@msk.sosny.ru

     Публикации


     Licensing Transboundary Shipments of RR SNF


M.E. Budu, S. Komarov (Sosny R&D Company), A. Buchelnikov (ROSATOM)

French-Russian Technical Seminar on the Safe Transport of Radioactive Materials, Fontenay-aux-Roses, France, 11-12.02.2015

PDF версия  pdf

Examples of RR SNF transboundary shipments:

Long route land/sea shipments
Type B air shipments
Type C air shipments

Conclusions:

1) Air shipments are recommended to be used in projects associated with the management of research reactor nuclear fuel for schedule optimization, physical protection improvement, and to overcome route restrictions.
2) Long route land/sea shipments are recommended to be used in projects associated with the management of research reactor nuclear fuel for the optimization of the number of shipments in case of big quantities, in case shipment coalitions are possible or if certificates/licenses were already issued for the given transport technology.
3) The regulatory requirements have a big impact on the project planning and implementation.
4) Each SNF shipment is unique and all advantages and disadvantages of possible solutions must be assessed in advance.
5) There is no perfect solution, but thorough safety assurance lowers any risks.
6) All the challenges can be overcome by good cooperation of the involved countries, authorities, and experts that contribute to the project.
7) Programs like the RRRFR or the FRRSNF have become catalysts for the improvement of the cask handling procedures, development of equipment for loading SFAs into the casks, and the use of new transport modes and routes.
8) The experience gained and the engineering solutions implemented during the RRRFR program have significantly extended capabilities for RR SNF transportation to Russia.

Количество просмотров: 695


Рейтинг@Mail.ru
  • О предприятии
  • Персоналии
  • Направления деятельности
  • Система менеджмента качества
  • Выполненные работы
  • Фотогалерея
  • Публикации
  • Вакансии
  • Контакты
  • Видео
  • Архив новостей
  • При использовании материалов ссылка на сайт обязательна
    2006-2016 © Научно-производственная фирма "Сосны"